Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
Pravo korisnika na pritužbu
Član 36
Korisnik ima pravo na pritužbu ministarstvu, preko organa uprave, ako smatra da je pružalac neopravdano odbio pružanje odobrene besplatne pravne pomoći, da ne pruža besplatnu pravnu pomoć savesno ili profesionalno, da ne poštuje njegovo dostojanstvo ili ako tvrdi da pružalac traži naknadu za pružanje besplatne pravne pomoći.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
Nadležnost za sprovođenje postupka kontrole kvaliteta
Član 55
Ministarstvo dostavlja predlog za pokretanje postupka kontrole kvaliteta pružanja besplatne pravne pomoći organima koji su nadležni za vođenje tog postupka.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
Postupanje organa uprave
Član 32
Postupak o zahtevu za odobravanje besplatne pravne pomoći je hitan.
Organ uprave donosi rešenje o zahtevu u roku od osam dana od dana prijema zahteva, a ako je zatražio dopunsku dokumentaciju od podnosioca zahteva, u roku od osam dana od dana kada mu je ona dostavljena.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
VII NADZOR I KONTROLA KVALITETA
Nadzor nad sprovođenjem ovog zakona
Član 53
Nadzor nad sprovođenjem ovog zakona vrši ministarstvo po službenoj dužnosti ili po pritužbi korisnika.
Pri vršenju nadzora, ministarstvo može od pružaoca zahtevati vanredne izveštaje o njegovom radu za period u kome je pružalac dužan da čuva podatke saglasno zakonu i podatke o radu pružaoca, upozoriti pružaoca na uočene nepravilnosti i odrediti mu mere i rok za otklanjanje nepravilnosti.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
IV POSTUPAK ZA OSTVARIVANJE PRAVA NA BESPLATNU PRAVNU POMOĆ
Zahtev za odobravanje besplatne pravne pomoći
Član 27
Zahtev za odobravanje besplatne pravne pomoći podnosi se organu opštinske uprave ili gradske uprave ili uprave grada Beograda (u daljem tekstu: organ uprave), nadležnom prema mestu prebivališta ili boravišta podnosioca zahteva ili mestu pružanja besplatne pravne pomoći.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
Projektno finansiranje iz javnih prihoda
Član 42
Sredstva koja su namenjena projektnom finansiranju besplatne pravne pomoći ili besplatne pravne podrške, koja se obezbeđuju iz javnih prihoda, mogu se preneti samo pružaocu koji je prema ovom zakonu upisan u registar (član 16. st. 1. i 3), i advokatskim komorama.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
III OBAVEZE PRUŽALACA
Savesno i profesionalno postupanje
Član 20
Pružalac je dužan da besplatnu pravnu pomoć pruža samostalno, savesno i profesionalno i saglasno osnovanim interesima korisnika.
Pružalac je dužan da blagovremeno i delotvorno pruža besplatnu pravnu pomoć.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
V FINANSIRANJE BESPLATNE PRAVNE POMOĆI I BESPLATNE PRAVNE PODRŠKE
Naknada za pružanje besplatne pravne pomoći
Član 39
Besplatna pravna pomoć koju pruža služba pravne pomoći u jedinici lokalne samouprave finansira se iz budžeta jedinice lokalne samouprave.
Šta treba znati iz Zakona o besplatnoj pravnoj pomoći
Osnovna načela pružanja besplatne pravne pomoći
Član 10
Besplatna pravna pomoć zasniva se na:
1) jednakoj dostupnosti prava na besplatnu pravnu pomoć, bez diskriminacije pružaoca, tražioca i korisnika, i omogućavanju pristupa objektima u kojima se pruža besplatna pravna pomoć;
2) očuvanju integriteta postupka u okviru kojeg se pruža besplatna pravna pomoć;